Saturday, February 23, 2008

KEMBALI LAGI..!

Hai member blog semua, aku kembali bersiaran berkuatkuasa hari ini.Dah lama blog aku ni sepi...sekarang aku akan meriahkan balik blog aku ni.Hari ni aku nak bercerita sikit pasal kerjaya baru aku....pada yang rasa bosan baca aku punya story, korang boleh blah....Dah nak masuk sebulan aku mengajar kat sekolah rendah, darjah satu.Tapi aku belum jadi guru betul-betul lagi sebab aku masih dalam latihan kira-kira setahun setengah tempoh aku dalam latihan.Bila dah lulus dan terima sijil barulah aku betul-betul bergelar guru.Kiranya aku bergelar pelajar maktablah.Hari pertama mengajar memang memenatkan sampaikan aku hilang suara sebab asyik menjerit kat murid2,biasalah budak2 sekarang ni bukan macam dulu.Pada minggu orientasi maktab, kami dikehendaki menyanyi lagu Kami Guru Malaysia.Bila mula menyanyi je meremang bulu roma aku sebab dari segi lirik aku rasa berat tanggungjawab yang diamanahkan untuk mendidik anak bangsa kita.Kepada mereka yang bergelar guru,sama-samalah kita menunaikan tanggungjawab yang diamanahkan sebaik mungkin.

1 comment:

Alam Setia said...

Salam. selamat kembali berblog. Jangan marah2 anak murid tau