Wednesday, June 20, 2007

MERAH KESAYANGANKU...

Hari ni aku nak story pasal keta kesayanganku yang colour merah ni.... aku mulanya tak ada niat pun nak beli keta pada masa terdekat lagipun aku baru je keja.Tapi keadaan yang memaksa, maka aku terpaksa jugak beli. Mula-mula tu aku nak survey je, so ada one day tu, aku ngan hubby aku pegi satu kedai tu, dalam duk sibuk survey tu aku nampaklah keta savvy ni, tapi not model like this, model lama .Yang kat entry aku ni model baru, sport sikit.Bila aku survey harga, loan 100%, so aku buat keputusan nak belilah keta ni, aku order colour biru dan model lama sbb model baru ni aku tak tahu mmg wujud.Tapi entah mcm mana,beberapa hari lps aku order, org sykt keta ni call ckp keta aku order tak ada, bos dia nak bagi kat adik dia, so yg ada cuma model baru colour merah.Nak tak nak aku terima jelah.Tiba masa aku ambik keta ni, aku tengok ok jgk, lebih cantik dari yg aku order, tak rugilah sbb harga dpt lebih murah dari sebenar...itulah ceritanya...
Sebenarnya keta idaman aku Gen 2. Memang dah dapat tapi keta tu hubby aku punya, sampai sekarang tak dapat bawak lagi sebab hubby aku tak confident aku dapat bawak keta besar, lagipun aku baru beberapa bulan dapat lesen , kira tak mahir lagilah...
Anyway... aku sayang keta aku ni sebab bulan-bulan aku bayar ngan duit titik peluh aku gak, tak mintak orang lain bayar... inilah harta yang paling aku sayang... Tapi keluarga mestilah harta yang paling berharga dan tak ternilaikan..




Ini aksesori yang ada kat dalam keta aku... biasalah keta pompuan... banyak aksesorinya...




Inilah merah kesayanganku.... walaupun mula2 bawak dulu dah bergesel ngan papan tanda kat tepi jalan....

No comments: