Sunday, May 20, 2007

Peluang datang lagi...

Semalam aku lawat web KPM untuk tahu keputusan permohonan KPLI yang aku mohon baru-baru ni. Sebenarnya aku tak berharap sangat sbb dah 3 kali aku mohon tak pernah dapat, tapi semalam alhamdulillah aku terpilih untuk menduduki ujian mtest ( Malaysian teacher selection test ) iaitu saringan awal untuk calon yang memohon KPLI ( kursus perguruan lepas ijazah) di maktab perguruan dan hanya yang layak saja akan ditapis untuk ditemuduga.

Sekarang ni bukan senang nak jadi guru sbb makin ramai yang mintak nak jadi guru ni.Anyway,aku harap aku dapat jawab sebaik mungkin dan terpilih untu temuduga, tapi kalau gagal jugak aku takkan berrputus asa dan akan mintak lagi sampailah umur aku 35 tahun, he..he.. kenapa 35 thn? Sebab ini kira umur paling maksimum untuk mohon kpli, kalau 36 tahun dah tak dilayan, reject terus...kalau tak dapat jgk, aku anggap mungkin bukan rezeki aku untuk bergelar guru...

" Tindakan kitalah yang akan menentukan kejayaan kita. Banyak mana pun ilmu yang kita miliki hanya tinggal ilmu semata-mata dan kurang berfaedah buat diri sendiri kecuali kita bertindak "

"A man who is willing to waste one hour of his life has not realised the value of life " ( seorang manuia yang rela merugikan satu jam kehidupannya adalah manusia yang masih tidak tahu akan nilai sebenar kehidupannya)

No comments: