Monday, May 28, 2007

Sakit datang lagi..


Aku tak tahulah kenapa anak dara aku sorang ni selalu je sakit, dahlah luka kat kepala akibat terhantuk kat dinding tak baik lagi, sakit lain pulak datang.Dah dua hari anak aku demam, asyik cakap sakit kepala dan mintak aku picitkan.Dalam sebulan ni dah dua tiga kali demam,aku dah tak tahu nak buat mcm mana, pergi hospital tanya doktor sama ada di kalangan kanak-kanak boleh kena migrain ke tak, doktor cakap tak.Kalau sakit lain aku tak susah hati sangat, bila selalu je sakit kepala, aku dah susah hati, lebih-lebih lagi budak yang tak tahu nak cakap macam mana sakitnya.Aku ni pulak, tak boleh stress sikit, memang cepat kena migrain,ubat migrain memang selalu ada kat dalam handbag aku, sakit je kepala, terus aku telan ubat tu, kalau tak makan ubat tu, jawabnya tak boleh buat keja lah aku,sakitnya tuhan saja yang tahu.Berbalik pada crita anak aku ni, aku bawa ke klinik, check dia punya hb memang rendah, 10 je..so doktor sarankan beri makanan yang boleh tambah darah,aku dah cuba tapi anak aku ni memang jenis tak suka makan...entahlah, mungkin dah besar sikit tabiat makan akan berubah sendiri kot.Pada Batrisyia, ibu doakan Sya cepat sembuh .


Adam pulak, dua tiga hari ni memang aktif, memang tak duduk diam.Malam tadi pun demam, mungkin demam nak dapat berjalan kot.Apa taknya...sejak akhir2 ni asyik berlatih melangkah dan imbangkan badan, tak lama lagi dapat berjalanlah agaknya.Kalau dapat berjalan nanti, nampaknya aku kena pasang pagar kat dapur, kalau tak habislah barang kat dapur dipunggahnya.Cepatnya masa berlalu, pejam celik pejam celik umur anak teruna aku ni dah nak masuk setahun,sebagai ibu, aku doakan anak-anak aku ni membesar dengan sihat, elok akhlak dan berjaya dalam hidup.Anak-anaklah harta yang paling berharga dan anak-anaklah yang akan mendoakan kita bila kita dah tak ada kelak.


No comments: